Poprzyj akcję TIRY na TORY |
Sokias
|
Z newslettera akcji TIRY na TORY: Nie przekażemy petycji za zamkniętymi drzwiami
W poprzednim newsletterze poprosiliśmy Was o dzwonienie do Kancelarii Premiera i pytanie, co się dzieje z naszą prośbą o spotkanie. Chcieliśmy osobiście przekazać ponad 80000 podpisów pod petycją. Byliście skuteczni! Akcja zaczęła się w poniedziałek, a już we środę Kancelaria Premiera przesłała nasze pismo (zalegajace tam prawie pięć miesięcy) do Ministerstwa Transportu. Po kilku kolejnych dniach dostaliśmy zaproszenie do Ministerstwa. Niestety, potem przyszły warunki: żadnych mediów, żadnego nagrywania, żadnego robienia zdjęć... Zdecydowaliśmy, że w takiej sytuacji nie idziemy. Uważamy, że macie prawo zobaczyć moment przekazania i reakcję władz na petycję. Nie jesteśmy grupą interesu, która usiłuje coś załatwić za zamkniętymi drzwiami. Napisaliśmy więc do Premiera ponownie...
Dołącz do dyskusji na ten temat na portalu "Rynek Kolejowy": http://www.rynek-kolejowy.pl/30299/Ministerstwo_chce_wyciszyc_Tiry_na_Tory.htm
Co po dwóch latach kampanii "Tiry na tory"?
W tym roku koncentrujemy się na bardziej bezpośrednim wspieraniu społeczności doświadczanych ruchem tirów. Będziemy też monitorować, jak politycy realizują swoje obietnice w zakresie transportu.
Przeczytaj o naszym nowym projekcie: http://www.tirynatory.pl/2012/01/21/monitorujemy-politykow-pomagamy-spolecznosciom/
Analiza: technologie transportu intermodalnego
Co to nadwozie wymienne, koszty zewnętrzne, Modalohr, Cargobeamer? Nasz współpracownik Piotr Pierzak o technologiach pozwalających "przenieść tiry na tory" i obecnym stanie tego rynku w Polsce:
http://www.tirynatory.pl/2012/01/24/technologie-transportu-intermodalnego-analiza-techniczno-ekonomiczna/
Kampanię "Tiry na tory" prowadzi: Instytut Spraw Obywatelskich (INSPRO) - organizacja pożytku publicznego KRS 0000191928 ul. Więckowskiego 33/107 90-734 Łódź www.tirynatory.pl |
|